Reklama i marketing firmy z branży fotowoltaicznej

Fotowoltaika to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi odnawialnych źródeł energii w Polsce. Z wynikiem 2,2 GW w 2020 roku, nasz kraj awansował na czwarte miejsce w Europie pod względem przyłączy nowych mocy. Ten wzrost bazował głównie na segmencie najmniejszych instalacji o mocy do 50 kW, które wykorzystywane są przez gospodarstwa domowe. Biorąc pod uwagę rządowe programy oraz dotacje wiemy już, dlaczego wciąż powstają nowe firmy fotowoltaiczne z konkurencyjną ofertą dla klientów.

Duże zainteresowanie montażem fotowoltaiki wpływa również na większą konkurencję w tej branży. W jaki sposób w takiej sytuacji wygrać rywalizację o klienta i osiągnąć wysoką pozycję na rynku?

Marketing treści dla branży fotowoltaicznej

Content Marketing dla firmy oferującej fotowoltaikę to podstawowy filar do tworzenia świadomości poprzez edukację, oraz budowania wiarygodności. Technologia ta nie jest jeszcze dostatecznie znana wśród części społeczeństwa i większość użytkowników zaczyna swoją drogę od typowego poszukiwania informacji na ten temat w sieci.

Wszystko wskazuje na to, że wydatki na energię elektryczną w niedalekiej przyszłości znacząco wzrosną, dlatego musisz podkreślać, że inwestycja w panele fotowoltaiczne to nie tylko pozytywny wpływ na otoczenie i środowisko, ale w dłuższej perspektywie, również znaczne oszczędności.

Największe obawy przed zastosowaniem fotowoltaiki w swoim gospodarstwie wzbudza koszt takiego przedsięwzięcia. Aby wpłynąć na zmianę zdania w tej kwestii, przedstaw krok po kroku korzyści z takiego rozwiązania na płaszczyźnie finansowej oraz technologicznej.

Reklama firmy fotowoltaicznej

Jak skutecznie wdrażać marketing treści w firmie?

Istnieje naprawdę wiele możliwości dzielenia się swoją wiedzą w Internecie. Zacznij tworzyć eksperckie artykuły na blogu, wprowadzając czytelników w świat paneli fotowoltaicznych. Odpowiadaj na najczęściej pojawiające się pytania od swoich klientów, udzielaj porad i przedstawiaj nowości z branży, które mogą zainteresować potencjalnych odbiorców Twojej oferty. Publikacja wartościowych treści i dzielenie się wiedzą jest dzisiaj niezbędne podczas budowania marki. Warto także aktywnie uczestniczyć w mediach społecznościowych – na Facebooku Instagramie oraz na YouTube.

Wysoka pozycja w wyszukiwarce Google dla ofert na usługi fotowoltaiczne?

Aby odnieść sukces sprzedażowy w Internecie, wskazana jest wysoka pozycja w wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie strony i optymalizacja na frazy kluczowe to dość długi proces, ale niezwykle istotny. Około 80% społeczeństwa korzysta z Google i dokładnie tam szuka odpowiedzi. Skuteczne pozycjonowanie sprawi, że Twoja strona wyświetli się wysoko w wynikach wyszukiwania na konkretne zapytanie dotyczące montażu paneli fotowoltaicznych. To jest bardzo ważne w kontekście pozyskiwania zainteresowanych użytkowników. Zawsze możesz powierzyć to zadanie nam.

fotowoltaika w mediach społecznościowych

Kampania reklamowa w Google Ads dla fotowoltaiki. Czy to dobre rozwiązanie?

Jeśli zdecydujesz się na reklamę w Google Ads, będziesz miał gwarancję, że Twoja oferta pojawi się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. To rozwiązanie jest najszybsze i najskuteczniejsze, jeżeli zależy Ci na zdobyciu zainteresowania niezwłocznie po rozpoczęciu działalności w branży.

Dzięki kampanii Google Ads dotrzesz do osób, które przeglądają oferty firm, takich jak Twoja. Osoby te, mogą być na różnym etapie decyzyjnym. Nie koniecznie muszą się interesować samą usługą montażu. Mogą po prostu szukać podstawowych informacji na temat fotowoltaiki bo chcą ją lepiej poznać. Tego typu zainteresowanie, może doprowadzić do kolejnych kontaktów, a w przyszłości będzie to Twój potencjalny klient.


Odmienną grupą użytkowników są osoby, które etap orientacji w nowej technologii mają już za sobą i szukają dokładnych informacji, związanych z kosztem oraz korzyścią jaką odniosą po zakupie instalacji fotowoltaicznej. Taka grupa, to w większości przypadków osoby tuż przed podjęciem właściwej decyzji zakupowej dotyczącej paneli do swojego domu.

Funkcjonalność reklamy w Google Ads jest bardzo duża, a szansa na dotarcie do szerokiej grupy odbiorców niezwykle wysoka, dlatego warto rozważyć taką formę przekazu.

Telemarketing. Oferowanie usług przez telefon.

Tendencja związana z telefonami od firm fotowoltaicznych, które wykupiły bazy danych użytkowników ma spore wady. Pomimo dostępu do dużej liczby numerów telefonów, takie działanie skazane jest na niepowodzenie. Oto kilka najważniejszych powodów:

  • Brak weryfikacji bazy pod względem demograficznym. Zakupione numery telefonów mogą być powiązane z użytkownikami mieszkającymi w aglomeracjach, gdzie instalacja fotowoltaiki jest niemożliwa albo mocno ograniczona przez przepisy.
  • Losowo wykonany telefon w środku dnia nie stwarza szansy na podtrzymanie kontaktu z osobą, która zainteresuje się usługami. Efekt jest często odwrotny od zamierzonego i na kilkaset wykonanych telefonów dziennie, może nie przekonać się nikt.
  • Zamiast inwestycji w bardziej konkretne działania reklamowe, firmy fotowoltaiczne szukają klientów „na wyczucie”. Brak precyzyjnie określonej grupy docelowej powoduje, że większość kontaktów musi być uznana za mało rokujący.
  • Koszt pracy i czas, przeznaczony na wykonanie połączeń do zakupionej bazy mogą się okazać nieadekwatne do ilości pozyskanych klientów. Zawsze warto o tym pamiętać. Zdecydowanie lepiej jest użyć reklamy Google Ads z przyciskiem do kontaktu telefonicznego.

Reklama fotowoltaiki na Facebooku – jak z niej korzystać?

Oprócz tradycyjnych działań marketingowych większość firm wykorzystuje także potencjał mediów społecznościowych, przede wszystkim Facebooka. Dzięki temu, budują aktywność społeczną i kreują pozytywny wizerunek wokół swojej marki.


fotowoltaika na facebooku

Zarówno potężni gracze z ogólnopolskim zasięgiem funkcjonowania jak i małe, lokalne firmy korzystają równocześnie z działań organicznych, oraz możliwości systemu reklamowego Facebooka. Kampanie Facebook Ads mogą służyć do pozyskiwania nowych kontaktów, albo do prowadzenia szeroko zakrojonych działań remarketingowych.

Niektóre reklamy związane z fotowoltaiką system Facebooka może odrzucać, jeśli zakwalifikuje je jako związane z polityką ekologiczną. Zwłaszcza te, które będą dotyczyć korzyści z fotowoltaiki dla środowiska albo całej planety. Kilkukrotne odrzucenie takich treści może skutkować banem i blokadą konta reklamowego.


Aby tego uniknąć, należy przejść przez kilka kroków do uzyskania autoryzacji wyświetlania reklam dotyczących kwestii społecznych, wyborów lub polityki w UE, oraz przejść procedurę zatwierdzania reklam.

Musisz również umieścić w reklamach zastrzeżenie: "Opłacone przez". Treści zostaną wówczas dodane do Biblioteki Reklam na siedem lat, a reklamy będą wyświetlane jedynie w kraju, w którym przyznano autoryzację. Aby zainicjować cały proces, musisz być administratorem strony o potwierdzonej tożsamości, lub jej reklamodawcą. Szczegółowy opis autoryzacji znajdziesz w Centrum pomocy dla firm.


Z poziomu Menedżera Firmy, przechodząc w Ustawieniach do sekcji Reklamy dotyczące kwestii społecznych, wyborów lub polityki, możesz edytować i zarządzać swoimi zastrzeżeniami. Jeżeli nie wybierzesz opcji "Reklama szczególnej kategorii", a Facebook uzna kampanię za dotyczącą kwestii społecznych, wyborów lub polityki, kampania zostanie odrzucona.

Zatwierdzenie zastrzeżeń trwa zwykle 24 godziny, a czas weryfikacji reklam związanych z kwestiami społecznymi, wyborami lub polityką wynosi nawet 72 godziny.


Zapotrzebowanie na rozwiązania fotowoltaiczne jest coraz większe, więc i konkurencja w tej branży się rozszerza. Wdrożenie odpowiednich działań reklamowych umożliwi Twojej firmie zagospodarowanie znacznej części rynku i jednocześnie zoptymalizuje szereg procesów.

Jeśli skala działań reklamowych zaczyna Cię przytłaczać, zawsze możesz skorzystać z naszych usług. Przejdź na naszą stronę artmore.pl


Ewelina copywriter

Autor: Jacek
Data publikacji: 30.09.2021

Oceń artykuł: